De Fitness Stunter heeft een zeer ruim opgezet fitness theater. De professionele apparatuur is van Matrix en wordt ingezet voor zowel cardio- als krachttraining.

(010) 511 31 37
info@de-fitness-stunter.nl
Openingstijden
maandag - donderdag
07:00 - 22:00
vrijdag
07:00 - 20:00
zaterdag
08:00 - 15:00
zondag
09:00 - 15:00
Volg ons

Kracht

i

Kracht

02

Krachttraining in het fitnesscentrum is training met weerstand om de spierkracht te verhogen, meestal met het doel om (sport)prestaties te verbeteren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het sterker maken van de beenspieren van een sprinter. Voor krachtsporters is krachttraining het belangrijkste element van hun training. Krachttraining is te verdelen in algemene krachttraining, en (sport)specifieke krachttraining.

Algemene krachttraining

Algemene krachttraining heeft als doel om het gehele lichaam sterker te maken. De training heeft dan als doel om het gehele lichaam te verstevigen en niet slechts één spiergroep. Dit kan in verschillende situaties al merkbaar zijn. Denk hierbij aan het verstevigen van de rug om rugklachten te voorkomen bij mensen die veel zitten, het voorkomen van blessures bij sporters, of om gewoon in het geheel een sterker atleet te worden. Voorbeeld: squats of kniebuigingen voor een schaatser.

Specifieke krachttraining

Specifieke krachttraining wordt voornamelijk bij sporters gebruikt. Deze vorm van krachttraining concentreert zich op een specifieke beweging, aangepast aan de soort kracht die van toepassing is bij het uitvoeren van die beweging. Er wordt hierbij vaak afgeweken van de ‘vaste’ standaard-oefeningen met gewichten, zodat coördinatie ook een grotere rol speelt bij het uitoefenen van deze krachtoefeningen. Deze oefeningen worden meestal ook in veldtrainingen verwerkt. Voorbeeld: een schaatser die met extra weerstand explosief moet starten.

Voordelen van krachtraining:

  • Vergroting van spiermassa
  • Vergroting van spierkracht
  • Vergroting van het spieruithoudingsvermogen
  • Meer explosieve krachtsporten
  • Sterke pezen en ligamenten
  • Sterkere botten
  • Tegengaan van het verlies van spiermassa en spierkracht bij ouderen
  • Een sneller en beter herstel na een blessure
  • Herstel van fysieke balansverstoring door eenzijdige trainingen
  • Vermindering van lage rugklachten door versterking van de buik en
  • onderrugspieren
  • Betere uithoudingsvermogen
  • Vergroting van specifieke kracht voor bepaalde sporten
  • Betere lichaamsbouw
  • Verbeteren van neuromusculaire coördinatie (de aansturing van je spieren vanuit het centrale zenuwstelsel)
  • Verhoging van metabolisme door een grotere spiermassa
  • Verlagen van het lichaamsvetpercentage
Openingstijden
ma. - do.
07:00 - 22:00
vr.
07:00 - 20:00
za.
08:00 - 15:00
zo.
09:00 - 15:00

Goedkoop, lekker in de buurt en meestal niet te druk. Ik draai er al bijna 1 1/2 jaar er begin nu echt wel resultaat te zien.

Mario Fitness

Sinds drie weken bij fitness stunter aan het sporten voel me al helemaal thuis. Goeie begeleiding en ze zijn super aardig.

Erika Sporter